RECENZE: Probuzení Simona Spiera

31.1.18

Zdravím všechny,
Dlouho jsem se neozvala, já vím, já vím. Ta práce mě zabije jednou.
Takže hned začnu ať to nezdržuji. Dneska jsem si pro vás připravila recenzi na knihu Probuzení Simona Spiera od autorky Becky Albertalli. Kupovala jsem ji trošku na blind. Vůbec jsem nevěděla co od ní můžu čekat a mile mě překvapila. Je to romantika, ale ne klasická. Jde totiž o vztah kluka s klukem. Její děj pojednává o chlapci Simonu Spierovi, který je už delší dobu gay, ale zatím to nikomu neřekl. Přes email si dopisuje s Bluem, což je jen jeho emailové jméno, aby nikdo nepoznal, jak se doopravdy jmenuje. Simon má taky své emailové jméno. Ale ve skutečnosti se nikdy neviděli, i když spolu chodí na stejnou školu. Blue ví vše o SImonovi a Simon ví vše o Blueovi, jen neví kdo jsou ve skutečnosti. Simon se začíná zamilovávat do Blue a snaží se ze všech sil rozšifrovat z jeho zpráv kdo Blue doopravdy je. Jenže se mu to moc nedaří. Mezitím se odehrává drama v jeho rodině a s přáteli. Simon má tři nejlepší kamarády, Nicka, Abby a Leu.
Jeho rodina je trochu podivinská. Jeho matka je psycholožka, což dává najevo tím, že všechny analyzuje. Otec je zábavný, snaží se vše otočit ve vtip. A sestra Nora se zase straní společnosti, raději sedí doma v rohu na gauči a čte si knihu (něco jako já). Druhá sestra Alice už s nimi nebydlí, ale za to přechovává také jedno tajemství. Další hlavní postavou je Martin, Simonovo spolužák. Simon si s Bluem píše převážně přes školní počítače. Jenže se jeden den zapomene odhlásit a Martin si sedne po něm k počítači. Vyfotí si co si psali s Bluem. Martin přijde za Simonem a pohrozí mu, že email zveřejní na Tumblr (zpovědnice), pokud ho neseznámí s jeho nejlepší kamarádkou Abby. Simonovi se to vůbec nelíbí, ale nemá na vybranou. Nechce prozradit jeho a Blueovo tajemství. Snaží se tedy dát Abby dohromady s Martinem. Mezitím se také snaží přijít na to kdo je Blue. V jednu dobu si myslí, že Blue je Martin. Ale proč by ho vydíral? To nedávalo smysl. Padne plno jmen, ale ani jedno není Blue.

A ještě k tomu všemu Simon přichází s Coming outem. Chce své rodině a přátelům říct, že je gay. Autorka tím poukazuje , že není za co se stydět. A to si myslím i já.
Simonovu postavu zbožňuji celou knihu. Je to ten typ kluka, který bych označila za ťunťu. Ten, kdo to četl mě pochopí (snad). A vůbec se mu povahu nemění, když je gay. Nechová se nijak zženštile. To vůbec ne. Chová se jako normální puberťák. Jen neletí na holky, ale na kluky. Drží v sobě sarkasmus, a to se mi líbí (možná proto, že jsem také sarkastická?). Je vtipný, viz. část, kde zkouší představení v dramaťáku. Hodný, ale nenechá si šlapat po hlavě (nebo-li si nenechá si srát na hlavu). Prostě ideální kluk. Jen škoda, že je jen v knize a že je na kluky.
Sama jsem do konce knihy nevěděla kdo vlastně Blue je. Měla jsem několik podezření, ale žádné nevyšlo. Jsem ráda, že to skončilo jak to skončilo. A vůbec nevidím nic špatného na lásce mezi muži, na lásce mezi ženami nebo na lásce mezi lidmi s tmavší a světlejší pleti. Konec mě mile překvapil. Už jsem ani tu naději neměla.
Příběh byl hodně čtivý. Tam čtivý, ze jsem knihu přečetla za 2 dny asi (ano, chodím do práce a skoro nespím, protože si čtu). V knize bylo plno citátů, které se mi zalíbily. A ta obálka!!!!! Určitě stojí za koupi, pokud jste milovníci romantiky, jako jsem já.
A četla jsem, že má vyjít i film! Už se těším až budu moct porovnávat knihu s filmem!!
Tak jo, to bude vše.

Hodnocení: 8/10